Forgalmi változások: Tömegközlekedés

Jelentősen sűrítettük az éjszakai járatokat

combino_ejjel

A 2014. március 28-áról 29-ére (péntekről szombatra) virradó éjjeltől nemcsak a nappali buszközlekedés módosult az M4-es metró átadása miatt, de az éjszakai menetrendek is változtak. Az éjszakai járatokat alapvetően nem az új metró miatt, hanem a tavaly nyáron tapasztalható zsúfolt időszakokban és vonalszakaszokon a tavasztól ismét élénkülő utasforgalom kiszolgálása érdekében a kapacitás bővítése, a szolgáltatási színvonal javítása érdekében fejlesztettük. Emellett kisebb, döntő többségében indulási/érkezési időpontokat érintő változásokat vezettünk be annak érdekében, hogy az éjszakai buszok menetrendje igazodjon az M4-es metró átadása miatt átalakuló felszíni hálózathoz.

Változások az éjszakai járatok közlekedésében

Ismerd meg az éjszakai hálózatot – térkép itt!

Észak-déli tengely

Felméréseink szerint az Észak- és Dél-Pestet összekötő, éjjelente az M3-as metrót pótló 914-es és 950-es járatcsalád belső szakaszán, a Határ út és Újpest-Központ végállomások között jelentős utazási igény jelentkezik, amelyre a 914-es és a 950-es busz jelenlegi munkanapi közös 15 perces közös követése (csuklós járművel), valamint hétvégi közös 7-15 perces követése (szóló, illetve csuklós járművel) sem biztosít mindig elégséges kapacitást. Így ezen a tengelyen sűrítjük a buszközlekedést:

  • A belső szakasz tehermentesítésére munkanapokon is jár a 914A járat, szóló buszokkal, így az óránkénti férőhelyet körülbelül 60 százalékkal bővítettük.
  • Hétvégi napokon a jelenlegi kapacitást növeltük meg jelentősen, hogy minden utas kényelmesen eljuthasson kívánt úticéljához. A 914A hétvégén csuklós buszokkal közlekedik, az eddig 15 helyett 5-10 perces sűrűséggel. Ezáltal a Határ út és a Nyugati pályaudvar között 5 percenként lehet a 914-es, a 914A, a 950-es vagy a 950A éjszakai járat valamelyikére felszállni.
  • A Nyugati pályaudvar és Újpest Váci úti, gyérebben lakott szakaszán megmaradt a 30 perces 950-950A követés, ugyanakkor a sűrűbb Lehel utcai térségben Újpest-Központig az eddigi 7-15 perces, vegyes férőhelyű járművekkel biztosított követés helyett 5-10 percenként csuklós 914-914A autóbuszok közlekednek. Ennek a jelentős fejlesztésnek köszönhetően közel a duplájára emelkedett az óránkénti férőhelykínálat a Határ út és Újpest-Központ között.

Rákóczi úti tengely

A Rákóczi úton közlekedő járatokon – a forgalmi felméréseink szerint – általában hajnali 2 óráig jelentkezik nagyobb kihasználtság vagy zsúfoltság, ezért ebben az időszakban a hét minden napján egységesen bővültek a járatindulások:

  • A 907-es vonalon az Örs vezér tere M+H irányába 2 plusz indulást iktattunk be. Ezáltal Rudas Gyógyfürdő és a Bosnyák tér között a 907-es és a 973-as buszok közös 15 perces követése körülbelül 8-12 percre csökkent.
  • Az ellenkező irányban, a Keleti pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér között az eddig jellemző 15 perces követés helyetti 7-8 perces járatsűrűséget biztosítottunk a 907-es és a 973-as vonalon. A Móricz Zsigmond körtér és a budafoki Városház tér között a fejlesztésnek köszönhetően 30 helyett 10-20 percenként jár a 973-as busz.
  • A belvárosból az Örs vezér tere felé utazók többsége a 30 percenként induló 907-es helyett a 15 perces követésű 908-as, 931-es, 956-os vagy 990-es járatot választja, azonban ezek férőhelykínálata sokszor nem elégséges. Ezért a Kerepesi út forgalmának tehermentesítésére 15 percenként a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között közlekedő 931-es buszok indulnak. Ezáltal a 931-es busz a belváros és az Örs vezér tere között az eddigi 60 helyett átlagosan 15 percenként közlekedik, így az Astoria és az Örs vezér tere között a Rákóczi út—Kerepesi út szakaszon majdnem megduplázódott a férőhelykínálat, hiszen az eddig 15 perc helyett átlagosan 7-8 percenként jár éjszakai busz.

Pesterzsébet—Nagykörút—Óbuda tengely

A 923-as járaton munkanapokon éppen elégséges a férőhelykínálat, hétvégén azonban – az útvonalon előforduló szórakozóhelyek nagy száma miatt – jelentősen növekszik a kihasználtság Pesterzsébet és Óbuda, illetve Békásmegyer között. Ezért ezen a szakaszon a jelenlegi 30 perces helyett 15 perces járatsűrűséget biztosítottunk a hétvégi napokon a 923-as busz vonalán, ezzel egész éjszaka megduplázva a kapacitást.

Nagykörút: 6-os villamos

A 6-os villamos közlekedését az éjszakai órákban sűrítettük: munkanapokon esténként a 10 perces járatsűrűséget az eddiginél sokkal tovább, a Móricz Zsigmond körtér irányába 1:45-ig, a Széll Kálmán tér M irányába pedig 1:14-ig biztosítjuk, ezután az első nappali járatok indulásáig a villamosok 15 percenként követik egymást. Hétvégén 23:00 és 4:00 között a Combinók végig 10 percenként járnak. 2011. május 1-je óta a 6-os villamos a BKK döntése nyomán 0–24 óráig, folyamatos üzemidővel közlekedik, amely jelentős sikerre tett szert az éjjelente közlekedők körében. A járat sűrítése azt jelenti, hogy a felsorolt időszakokban az eddigi 15 perces követés helyett munkanap esténként az eddiginél sokkal tovább, míg hétvégén egész éjjel 10 percenként járnak a Nagykörúton a villamosok.

A felsorolt, jelentős mértékű fejlesztés és szolgáltatásnövelés mellett kisebb, egy-egy többletindulást biztosító változásokat is bevezettünk, amelyek az alábbi, járatonkénti bontásból ismerhetőek meg:

907
  • A Rudas gyógyfürdőtől pluszindulásokat iktattunk a menetrendbe a belvároson át az Örs vezér tere M+H felé, 0:52-kor és 1:22-kor, a zsúfoltság csökkentése érdekében.
  • A 907-es busz 4:11-es, az Örs vezér tere M+H végállomástól csak a Bosnyák térig közlekedő járatát a 32-es busz teljesíti szintén 4:11-es indulással.
  • A Kosztolányi Dezső téri 23:32-es indulás megszűnt, ez a járat a jövőben csak az Astoriától indul, 23:48-kor.
908
  • A 908-as busz a Móricz Zsigmond körtér felé megáll a 153-as busz Gazdagréti úti új megállójában is.
  • A 0:36-kor a Móricz Zsigmond körtérről induló busz a jövőben nem csak az Urániáig, hanem a járat teljes útvonalán, a Cinkotai autóbuszgarázsig közlekedik.
  • Mivel a Keleti pályaudvar M megállóból Gazdagrétre késő este a 8A autóbusszal lehet utazni, a 908-as busz 23:41-es indulása megszűnt, ez a busz csak a Tűzkő utcából indul, 0:07-kor.
  • A Cinkotai autóbuszgarázstól 23:57-kor induló autóbusz ugyanakkor nemcsak az Astoriáig, hanem a járat teljes útvonalán – Gazdagréten át a Móricz Zsigmond körtérig közlekedik.
  • A korábban 23:48-kor az Astoriától Cinkota felé közlekedő busz Gazdagrétről indul, 23:22-kor.
909
  • A 909-es vonalon a jövőben minden este csuklós autóbusz közlekedik, jelentősen megnövelve a járat kapacitását az eddigi – péntek és szombat este kivételével – szóló, kéttengelyes buszokkal biztosított szolgáltatáshoz képest.
  • Szintén a zsúfoltság csökkentése érdekében hétvégi napokon (péntekről szombatra, illetve szombatról vasárnapra virradóan) jelentősen sűrítettük a járatot: Kispest, Kossuth tér irányába a Deák Ferenc tér és az Élessarok között éjfél és körülbelül 2:30 között 30 helyett 15 percenként követik egymást a buszok, javítva az útvonal éjszakai közlekedését.
  • A Kőbányai garázstól 23:39-kor, valamint a Kispest, Kossuth térről 4:17-kor induló busz helyett a jövőben nappali járatokkal – a 9-es, a 85-ös vagy a 95-ös busszal, illetve a 37A villamossal – lehet utazni, ezért ezek az indulások megszűntek. Ugyanilyen okból megszűnt a 23:45-ös, Kőbányai garázsból történő indulás.
  • A Deák Ferenc térről az eddigi 4:34-es helyett 4:29-kor indul a busz, és a Kőbányai garázs helyett Kőbánya alsó vasútállomásig lehet vele utazni.
914 914A
  • A 914-es és 950-es buszcsalád zsúfoltsága miatt jelentősen bővítettük a szolgáltatást az M3-as metrót éjjelente pótló, Határ út és Újpest közötti főtengelyen: a 914A járat a jövőben nemcsak hétvégén, hanem a hét minden éjjelén közlekedik 15 perces járatsűrűséggel, szóló autóbuszokkal. A járatcsalád kapacitását hétvégén is bővítettük: a 914A ekkor 15 helyett jelentősen sűrűbben, 5-10 percenként jár, ráadásul nagyobb férőhellyel rendelkező csuklós járművekkel. Ezáltal a Határ út és Újpest-Központ között a 914-914A-950-950A járatok közös szakaszán munkanap éjszakákon 15 helyett 7-8, hétvégi éjszakákon 7-8 helyett 5 percenként követik egymást a buszok. A vonalon csak hétfőre, keddre, szerdára, csütörtökre és péntekre virradó éjjel közlekednek elsőajtós felszállási renddel a buszok, hétvégén a továbbiakban nem.
  • A Dél-pesti autóbuszgarázstól 23:03-kor induló 914-es busz helyett a jövőben nappali járatokkal – az M3-as metróval, a 136E busszal, illetve a 14-es villamossal – lehet utazni, ezért ez az indulás megszűnt. Ugyanígy nem indul a továbbiakban éjszakai busz 4:05-kor Káposztásmegyertől Dél-Pest felé, hiszen a 14-es villamos, illetve az M3-as metró már közlekedik ebben az időben.
  • A Dél-pesti autóbuszgarázstól 4:01-kor Káposztásmegyer irányába induló busz a jövőben Újpest-Központ helyett csak a Lehel térig közlekedik, innen Káposztásmegyerre a 14-es villamosra átszállva lehet továbbutazni.
  • A Káposztásmegyerről 23:12-kor induló busz helyett a 14-es villamossal lehet a Lehel térig utazni, innen 23:41-kor indul éjszakai busz a Dél-pesti autóbuszgarázs felé.
916

A Széll Kálmán tértől Uránia felé 23:44 helyett 5 perccel később, 23:49-kor, az Urániától a Széll Kálmán tér felé 0:05 helyett szintén 5 perccel később, 0:10-kor indul 916-os éjszakai busz.

922

A Széll Kálmán tértől Budakeszi felé – a szolgáltatást jelentősen bővítve – 0:48-kor is indul egy 922-es busz, így 30 percesre sűrítve a szolgáltatást az éjszaka legforgalmasabb éjfél utáni időszakában.

923

Hétvégi napokon (péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjjel) a 923-as busz Pesterzsébet városközpont és Békásmegyer közötti szakaszán a jövőben 30 helyett 15 perces járatsűrűséget biztosítunk. Egyes éjszakai buszok ugyanakkor csak a Közvágóhídtól Békásmegyerig, vagy a Nyugati pályaudvartól, illetve a Boráros tértől Pesterzsébetig közlekednek. Hétköznapokra virradó éjjeleken változatlan a közlekedési rend.

931

A Rákóczi úti járatokon tapasztalható zsúfoltság enyhítésére a Deák Ferenc térről az Örs vezér tere felé körülbelül 2:30-ig sűrítettük a 931-es busz közlekedését, ezáltal ezen az útszakaszon – a 908-as, a 931-es, a 956-os és a 990-es busz közös szakaszán – a jelenlegi 15 perces járatsűrűség helyett 5-10 percenként követik egymást a buszok.

934

A 934-es vonalon a jövőben szóló, kéttengelyes autóbusz közlekedik. A vonalon bevezettük az elsőajtós felszállási rendet.

940

A Móricz Zsigmond körtértől Budaörs felé – a szolgáltatást bővítve – 0:18-kor és 0:48-kor is indul egy-egy 940-es busz, ezáltal jelentősen bővítettük az eljutási lehetőségeket Budaörs felé a városból az éjszaka legforgalmasabb, éjfél utáni órájában.

941

A 941-es busz vonala több új megállóval gazdagodott: az M4-es metró elindulása után az éjszakai járatra a kelenvölgyi Bolygó utca, az őrmezői Péterhegyi út/Neszmélyi út és Igmándi utca, valamint a budafoki Jégmadár utca megállóban is fel lehet szállni.

950 950A
  • A 914-950-es buszcsalád kapacitása a belső szakaszokon jelentősen bővült, melyet a 914-es buszoknál mutattunk be.
  • A korábban Pestszentlőrinc, Béke tértől 23:45-kor Rákospalota felé induló autóbusz csak a Határ úttól indul 0:04-kor, mert a Béke tér és a Határ út között ekkor még az 50-es villamossal lehet utazni.
  • A Rákospalotától a Határ útig közlekedő utolsó buszindulás megszűnt, mivel ebben az időben már közlekedik a 204-es busz és az M3-as metró.
956
  • Hétvégén a zsúfoltság enyhítésére a Széll Kálmán térről Hűvösvölgyre –Pesthidegkút érintése nélkül – sűrűbben, 15-30 percenként indul busz.
  • A járat 0:20-as hűvösvölgyi indulása megszűnt, helyette a 61-es villamossal lehet utazni.
  • A járat menetrendje a nappali hálózathoz való illesztés és a kihasználatlan indulások zsúfolt időszakokra való átcsoportosítása érdekében módosult. A korábban Rákoskeresztúr városközpontból induló, Pécel irányú 0:19-es és 2:19-es, valamint a péceli, Rákoskeresztúr irányú 2:52-es és 3:52-es indulások megszűntek. Szintén megszűnt a Széll Kálmán tértől Hűvösvölgyre közlekedő 4:29-es, valamint a Hűvösvölgytől Pesthidegkútra közlekedő 0:04-es indulás.
960

A 960-as busz 23:45-ös, Széll Kálmán téri, Békásmegyer irányú indulása megszűnt, körülbelül 10 perccel korábban ugyanis még a 160-as busszal lehet ezen az útszakaszon utazni.

972
  • A 972-es busz útvonala Törökbálinton változott: a Bartók Béla utca helyett a járat a Géza fejedelem útja–Bajcsy-Zsilinszky utca útvonalon közlekedik. A Móricz Zsigmond körtér felé az éjszakai buszra az új útvonalon a Nyár utca megállóban lehet felszállni.
  • A Móricz Zsigmond körtértől Törökbálint felé – a szolgáltatást bővítve – 3:33-kor is indul éjszakai busz.
973
  • A járat zsúfoltságát enyhítendő a Keleti pályaudvartól a Városház térig 0:35–2:35 között sűrűbben, 30 helyett 10-20 percenként indulnak éjszakai buszok minden este.
  • A Keleti pályaudvartól 23:34-kor induló 973-as busz helyett a jövőben nappali járatokkal – a 33-as busszal és a 47-es villamossal – lehet utazni, ezért ez az indulás megszűnt. Ugyanígy nem indul a továbbiakban éjszakai busz 4:19-kor Nagytétényről a Keleti pályaudvarra, hiszen a 33-as és a 114-es busz, valamint az M3-as metró már jár ebben az időben.
  • Újpalotáról 4:10-kor a jövőben is indul éjszakai busz, azonban a Móricz Zsigmond körtér helyett csak a Keleti pályaudvarig.
990
  • A Normafától 3:49-kor a jövőben is indul éjszakai busz, azonban az Örs vezér tere helyett csak a Keleti pályaudvarig közlekedik, onnan M2-es metróval lehet utazni.
  • Normafa felé az első 990-es busz Rákoskeresztúr városközpont helyett csak az Örs vezér teréről indul, 23:40-kor.
994

A 994-es busz indulási időpontja megváltozik a 914-es buszhoz csatlakozás biztosítása érdekében.

998
  • A Cinkota autóbuszgarázstól 23:00-kor, 23:20-kor és 23:35-kor induló 998-as busz helyett a jövőben a 46-os busszal lehet utazni, ezért az éjszakai járat ezen indulásai megszűntek.
  • A Rákoskeresztúr városközponttól Cinkota autóbuszgarázs felé közlekedő 0:17-kor induló autóbusz a jövőben – a 98-as buszt bevárva – két perccel később, 0:19-kor indul.

A 900-as, a 901-es, a 918-as, a 930-as, a 937-es, a 938-as, a 941-es, a 943-as, a 948-as, a 963-as, a 964-es, a 966-os, a 968-as, a 979-es és a 979A, a 980-as, a 992-es, a 996-os és a 996A, valamint a 999-es éjszakai járat közlekedése nem változott.

Ismerd meg az éjszakai hálózatot – térkép itt!

Összehangolt metróvonalak

Az M4-es metró elindulásával az M1-es, az M2-es és az M3-as metró üzemidejét – azaz az első és az utolsó szerelvény indulása – is módosítottuk, hiszen a metróvonalak közötti, valamint a metrókról a felszíni vonalakra történő átszállás lehetőségét a jövőben is biztosítjuk. Ezt szem előtt tartva mindhárom „régi” metró üzemidejét néhány perccel bővítettük. Az M2-es és M3-as metrónál ez azt jelenti, hogy a két vonalon az utolsó szerelvények Deák Ferenc téri 5 perces várakozása megszűnik. A metrók első és utolsó indulása, valamint az utolsó járatokról a többi vonalra történő átszállási lehetőségek az alábbi táblázatból ismerhetők meg.

Metró-

vonal

Utazási irány

A metró első indulása

A metró utolsó indulása

Átszállási lehetőségek az utolsó metróról

03.28-ig 03.29-től 03.28-ig 03.29-től
M1
Vörösmarty tér–Mexikói út 4:52 4:45 23:34 23:45
Mexikói út–Vörösmarty tér 4:36 4:32 23:20 23:32
M2
Déli pályaudvar–
Örs vezér tere
4:33 4:33 23:24 23:33 M1: a Deák Ferenc térnél a Mexikói út felé

M3: a Deák Ferenc térnél Újpest-Központ felé

Örs vezér tere–
Déli pályaudvar
4:28 4:28 23:19 23:28 M1: a Deák Ferenc térnél a Mexikói út felé

M3: a Deák Ferenc térnél Újpest-Központ felé

M4: a Keleti pályaudvarnál mindkét irányba

M3
Újpest-Központ–Kőbánya-Kispest 4:30 4:21 23:16 23:21 M1 és M2: a Deák Ferenc téren minden irányba

M4: a Kálvin térnél Kelenföld vasútállomás felé

Kőbánya-Kispest–Újpest-Központ 4:29 4:26 23:15 23:26 M1: a Deák Ferenc térnél a Mexikói út felé

M4: a Kálvin térnél Kelenföld vasútállomás felé

M4
Keleti pályaudvar–Kelenföld vasútállomás 4:27 23:27
Kelenföld vasútállomás–Keleti pályaudvar 4:39 23:39 M2: a Keleti pályaudvarnál az Örs vezér tere irányába

M3: a Kálvin térnél minden irányba

Változások az hajnali és a korareggeli járatok közlekedésében

A metróindulások módosításához igazítottuk a nappali felszíni járatok első hajnali, kora reggeli indulásai időpontjait is. Változtak a hajnali indulási időpontok az 5-ös, a 7-es, a 7E, a 8-as, a 12-es, a 14-es, a 17-es, a 18-as, a 19-es, a 20E, a 23-as, a 25-ös, a 28-as, a 30-as, a 32-es, a 33-as, a 37-es, a 37A, a 40-es, a 40E, a 41-es, a 42-es, a 47-es, a 49-es, az 50-es, az 52-es, az 53-as, az 54-es, az 55-ös, az 58-as, az 59-es, az 59A, a 66-os, a 66E, a 69-es, a 84E, a 85-ös, a 87-es, a 88-as, a 89E, a 91-es, a 98-as, a 103-as, a 104A, a 112-es, a 114-es, a 123A, a 130-as, a 136E, a 139-es, a 140-es, a 141-es, a 150-es, a 153-as, a 181-es, a 182-es, a 184-es, a 187-es, a 191-es, a 196-os, a 196A, a 198-as, a 200E, a 204-es, a 213-as, a 214-es, a 220-as, a 230-as, a 239-es, a 240E, a 250-es, a 272-es, a 282E, a 284E, a 291-es és a 294E autóbuszok vonalán.

Kérjük utasainkat, hogy utazásuk megkezdése előtt tájékozódjanak az új és a megváltozó járatok menetrendjéről a www.bkk.hu/menetrend oldalon is.

Kapcsolódó anyagok:

Kategória: Forgalmi változások: Tömegközlekedés, Híreink, Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.