Közlemények

„Közösen egymásért a közösségi közlekedésben”

A közösségi közlekedés igénybevételekor is figyeljünk egymásra, különösen a fogyatékossággal élő speciális igényű embertársainkra! Ez a célja a BKK új kampányának, melyben kiemelt szerepet kapott egy plüssmackó.

A Budapesti Közlekedési Központ szeptember 18-án együttműködési megállapodást kötött a Fogyatékos Emberek Szervezeteinek Tanácsával. Ennek apropóján indította el kampányát a BKK annak érdekében, hogy segítse a fogyatékossággal élőket a közösségi közlekedés használatában.

Az akadálymentes közlekedés infrastrukturális feltételeit ugyan a BKK-nak kell megteremtenie (a járművek, a megállók akadálymentesítésével folyamatosan teszünk ezért), de legalább ennyire fontos a társadalom figyelmét is erre a kérdésre irányítani. A fogyatékossággal élők mindennap olyan nehézségekkel szembesülnek, amelyekre sokan talán nem is gondolnak, ellenben amelyeken egy kis odafigyeléssel könnyen lehet segíteni.

Hosszú távon az a cél, hogy mindenki legyen türelmesebb és segítőkészebb a speciális igényű, közülük is a fogyatékossággal élő emberekkel; hogy ne érjen senkit megjegyzés azért, mert kerekes székkel közlekedik, és várni kell rá, amíg bejut az autóbuszba, a villamosba.

A „Közösen egymásért a közösségi közlekedésben” mottóval elindított kampány két részből áll. Az egyik kifejezetten a fogyatékos emberek közlekedésével foglalkozik. Az Európai Mobilitási Héten a BKK szórólapokkal hívta fel a problémára a figyelmet. A vakok és siketek közlekedésével rövidfilm foglalkozott. A kampány leglátványosabb elemeként elindított plakátkampány az autista és az értelmi fogyatékos emberek közösségi közlekedéssel kapcsolatos gondolatait mutatja be. A plakátokat szeptember közepétől a Nagykörút villamosmegállóiban és 380 alacsonypadlós autóbuszon lehet megtekinteni. 2015. szeptember 18. és 20. között a Deák Ferenc téren pirosló új trolibuszon is kiállították a plakátokat. Ugyanitt az érdeklődők beszélgethettek a fogyatékos szervezetek képviselőivel, és szókereső játékban is részt vehettek.

A kampány másik elemének egy lila-fehér csíkos pulóveres játék mackó a főszereplője. Macival a közösségi közlekedésre és az egymásra figyelésre fókuszáló reklámfilmben lehet találkozni. Szemtanúi lehetünk, ahogyan a budapestiek segítenek neki célba jutni metróval, villamossal, MOL Bubival. A Maci hazatalál bemutatója szeptember 19-én volt, az Autómentes Hétvégén. A BKK Facebook-oldalán és a YouTube-on is megtekinthető filmet az első héten már  hatvanezren látták, a Maciról szóló posztokat pedig félezren megosztották.

A REKLÁMOK

Maci hazatalál film

Plakátok


Fogyatékossággal foglalkozó filmek a kampányban

Láthatatlan segítség a budapesti közlekedésben

Jelet adunk a közösségi közlekedésről

Kategória: Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.