200 új busz Budapestnek

2015 májusától több ütemben mintegy 200 új, klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb környezetbarát motorral felszerelt MAN Lion’s City A21 és Mercedes-Benz Conecto G autóbusz áll forgalomba Budapesten. A fejlesztés az új autóbusz-üzemeltetési modell része, amellyel a BKK autóbuszvonalain közlekedő járművek már több mint 70 százaléka alacsonypadlós lesz. Az új buszok összértéke megközelítőleg 19 milliárd forint.

Az autóbuszflotta megújításának célja, hogy a magyar fővárosban is kényelmes, alacsonypadlós, klimatizált, a legkorszerűbb Euro 6-os környezetbarát motorral szerelt, magas utazási komfortot nyújtó járművek közlekedjenek az elavult, környezetszennyező régiek helyett.

A 82 db szóló MAN Lion’s City A21 (ebből 75 db forgalmi) és a 132 db csuklós Mercedes Conecto G (ebből 120 db forgalmi) jármű a Fővárosi Közgyűlés határozata alapján Budapest déli városrészeiben közlekedik majd a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében. Így Nagytéténytől Csepelen, Pesterzsébeten, Kőbányán, Soroksáron keresztül Rákosmentéig új buszok állnak forgalomba.

A beruházás az új autóbusz-üzemeltetési modell alapján történik, melynek lényege, hogy a szolgáltatást megrendelő BKK a BKV-n kívül más társaságokat is megbíz – pályáztatás útján – egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével, amelyeknek biztosítaniuk kell az ehhez szükséges új és környezetkímélő járműveket. A korszerűsítés költségei ezért sem a BKK-t, sem pedig a főváros költségvetését nem terhelik.

A Fővárosi Közgyűlés döntése nyomán 2013 októberében írtuk ki a részvételi felhívással induló új szóló és csuklós autóbuszos szolgáltatásra vonatkozó tendert. A pályázatot a VT-Arriva Kft. nyerte a szóló járműveknél 742 Ft/km, a csuklósoknál 885 Ft/km árral.

A Mercedes-Benz Conecto G és az MAN Lion’s City A21 autóbusz

A buszok a Mercedes-Benz és az MAN legkipróbáltabb, számos nagyvárosban már közlekedő típusai, melyekből eddig több tízezer példány készült.

  • Az új buszok az Euro 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők.
  • Az utasok kényelme érdekében a járművek jobb oldala az ajtó kinyitásakor kismértékben lesüllyed, ezzel megkönnyíti a kerekes székes, a mozgásukban korlátozott és babakocsis ügyfeleink közlekedését.
  • A járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy akár ügyfelünket, akár a táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.
  • A buszok minden oldalán látható majd a járatszám, a hátsó kijelző pedig nagyméretű lesz, ez nagy segítséget jelent a rosszul látóknak. Belül modern, nagy felbontású TFT monitorok segítik az utastájékoztatást.
  • A végállomáson várakozó járművek ajtaja automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló. Az autóbusz ezért télen nem hűl ki, nyáron pedig nem melegszik fel.
  • A buszokban kamerarendszer működik.
  • Járművek a FUTÁR-ba integrálva közlekednek.
  • A buszokat az elektronikus jegyrendszer technikai követelményeinek megfelelően alakították ki.


Kapcsolódó anyagok:

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.