Midibuszok beszerzése

A projekt célja

A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt célkitűzése a fővárosi járműflotta fejlesztése. Az egykor 90 midibuszból álló flotta mára 28-ra apadt, közülük is mindössze 21 állhat nap mint nap forgalomba. A megfelelő közlekedés biztosításához jelenleg egy 40 tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 midibusz üzemeltetése is racionális lehet Budapesten.

Előzmények

A midibuszok beszerzéséről szóló támogatási szerződést 2015. március 6-án írta alá Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója, dr. Nagy Gábor Tamás, az I. kerület polgármestere és Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára. A BKK Zrt. és a Budavári Önkormányzat együtt indított közbeszerzési eljárást összesen 16 midibusz beszerzésére. A nyertes a török Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. lett ATAK típusú midibuszával. Az uniós támogatás összértéke 909 millió forint.

A projekt elemei

A 16 új típusú midibusz alacsonypadlós, légkondicionált, és EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotor hajtja. Teljes befogadóképessége 39 fő, az ülőhelyek száma összesen 21. A midibuszok a Budai Várban és vonzáskörzetében, a 16-os busz útvonalán közlekednek 2015 novembere óta.

Az új midibuszokról

A török Karsan új, ATAK típusú midibuszai kevésbé terhelik a Budai Vár környezetét és úthálózatát, komfortosak, valamint kedvező az energiafelhasználásuk, ezáltal az üzemeltetésük is. Mind a 16 jármű alacsonypadlós, EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt. Az új midibuszok egyik nagy előnye, hogy elődjeiknél kevesebb lábtartó dobogós üléssel rendelkeznek, amelynek köszönhetően hatékonyabban lehet kihasználni az utasteret. A busz befogadóképessége 39 fő, az ülőhelyek száma 21. Az alacsonypadlónak köszönhetően az új járművek akadálymentesek, a mozgáskorlátozott utasok egy rámpa segítségével tudnak feljutni rájuk, de az idősek és a babakocsival közlekedő anyukák is könnyen tudnak be- és ki szállni. A klimatizált – télen meleg, nyáron kellemesen hűvös – utastér tovább fokozza a komfortérzetet. A Karsan ATAK buszok nagy ablakfelületeket kaptak, amelyek sok fényt engednek be és jó kilátást nyújtanak a várra és környékére, így a turisták által frekventált budai Várban és vonzáskörzetében közlekedő népszerű járatok teljes mértékben az utaskényelem jegyében üzemelnek majd. A járművek kis tengelytávolsága könnyűvé teszi a navigálást és segíti a szűk területen történő mozgást, ami elengedhetetlen a Várbuszként induló járatoknál.

Ütemezés

Az első két midibusz 2015 szeptemberében érkezett Budapestre, a további 14 jármű pedig októberben. 2015. november 19-én, csütörtökön forgalomba álltak a vadonatúj Karsan ATAK midibuszok első példányai, és november végéig ütemezetten kezdték meg a munkát az I. kerületben.

Kapcsolódó hírek:

Galéria


Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.