Új ügyfélközpontok

Budapest városvezetése és a BKK egyaránt fontosnak tartja, hogy az ügyfelei számára a jegy- és bérletvásárlás minél kényelmesebb, gyorsabb és könnyebben elérhető legyen azonkívül, hogy egyidejűleg a közösségi közlekedéssel kapcsolatos más szolgáltatásokat is igénybe vehessenek.

Stratégiánk szerint a jövőben jegyet és bérletet az interneten, az automatáknál és az ügyfélközpontokban lehet vásárolni, valamint aki még ezekkel sem akar bíbelődni, az jegyként használhatja érintésmentes bankkártyáját. A régi zöld színű automaták, a mai üvegablakos kis pénztárak, azok kialakítása, helyszíne egy letűnt kor ránk maradt költséges emlékei mindamellett, hogy nem tudják képviselni azt a filozófiát, hogy ügyfeleinket megbecsülve, valóban egyenrangú partnerként kezeljük.

Már majd’ két éve, hogy más nyugat-európai városokhoz (Bécs, Berlin, London stb.) hasonlóan a budapestiek is találkozhatnak integrált kiszolgálást biztosító ügyfélközponttal, ugyanis a BKK 2012 nyarán nyitotta meg első ügyfélcentrumát a Deák Ferenc téri metróállomástól nem messze lévő Rumbach Sebestyén utcában. Hamar az utasok és a turisták kedvencévé vált a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljának érkezési szintjén 2013 nyarán megnyílt ügyfélpont is, mellyel Budapest közlekedésszervezője több évtizedes adósságot törlesztett a turistáknak és a fővárosiaknak. A Deák Ferenc téri metróállomáson most is zajlanak az új ügyfélközpont kialakításának előkészületei, az ügyfeleket jelenleg az ideiglenesen kialakított ügyfélpont szolgálja ki.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A terminálján nyílt ügyfélponton kívül további két új ügyfélközpontot nyitottunk meg 2014. március végén az M4-es metró átadásához igazítva, a vonal két végállomásán: Kelenföld vasútállomáson és a Keleti pályaudvarnál.

Integrált szolgáltatások futurisztikus környezetben

A bankokhoz vagy más közműszolgáltatókhoz hasonlóan a BKK is jelentősen modernizálja ügyfélkapcsolati rendszerét: ügyfélhívó segítségével, modern környezetben várakozhatnak és intézhetik ügyeiket munkatársaink segítségével.

Az új ügyfélközpontoknak a várható forgalom és a helyszín adottságai szerint két típusuk lesz.

a) Ügyfélközpont

Nagyméretű, több ügyintézői pulttal ellátott helyiség olyan csomópontokban, ahol jelentős az utasforgalom, ezért több pénztárt, illetve ügyintézési lehetőséget igényel.

b) Ügyfélpont

Kisebb forgalmú csomópontban található, ahol a jelenlegi pénztárszám az igényeket kielégíti, ám lehetőség lesz egyéb típusú ügyek intézésére is.

Az ügyfélközpontok nemcsak kialakításukban, hanem funkciójukban is különböznek az évtizedek óta megszokott jegy- és bérletpénztáraktól. Ügyfeleink az alábbi szolgáltatásokat tudják igénybe venni az ügyfélközpontokban:

  • Jegy- és bérletvásárlás (a teljes termékpaletta elérhető bankkártyás fizetéssel is)
  • Pótdíj-befizetés és pótdíjazási ügyek intézése (tervezett)
  • Bérletigazolvány készítése
  • MOL Bubi regisztráció és ügyintézés
  • Teherforgalmi behajtási díjfizetés és tájékoztatás
  • Általános parkolási információk nyújtása
  • Taxi ügyfélpanasz-kezelés
  • Általános információk
  • Talált tárgyak kezelése
  • Közösségi közlekedéssel kapcsolatos információk
  • Térképek, ajándéktárgyak vásárlása

Az ügyfélközpontok belsőépítészeti kialakítása is egyedi: az emblematikus – hálózati térképet ábrázoló – arculati fal már messziről is jól beazonosíthatóvá teszi az ügyfélközpontokat, amelyek szerves részeivé válhatnak a modern, XXI. századi Budapestnek.

További tervek

Az eddigi tapasztalatok a BKK új ügyfélkezelési megközelítésének sikerét mutatják: az ügyfélközpontok hamar rendkívül népszerűek lettek az utazóknál, ezzel párhuzamosan pedig komoly forgalmat bonyolítanak le. Az integrált ügyfélkezelési rendszer megvalósítása kapcsán 2016-ig három ütemben további ügyfélközpontok nyitását tervezzük Budapest legforgalmasabb közlekedési csomópontjaiban, amelyek fokozatosan – a 300 új jegy- és bérletkiadó automatával együtt – átvehetik a jelenlegi pénztárak szerepét.

Finanszírozás

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat 2013-ban Fejlesztési megállapodást kötött, melynek értelmében Budapest összesen 400 millió forintot biztosít az ügyfélközpontok több ütemben történő kivitelezésére. A városvezetés támogatását mutatja az is, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2014. februárban további 80 millió forintot nyújtott a projekt megvalósítására.

Kapcsolódás az elektronikus jegyrendszerhez

Az ügyfélközpontok, valamint az új intelligens jegy- és bérletkiadó automaták a jelenleg előkészítés alatt álló elektronikus jegyrendszer előfutárai. Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével az ügyfélközpontoknak kiemelt szerepük lesz az új utazási kártyák kiváltásához és regisztrációjához köthető ügyintézésben (utasmédia), valamint a termékvásárlás, az információnyújtás és a panaszkezelés kapcsán is.

A BKK által előkészítés és megvalósítás alatt álló elektronikus jegyrendszer bevezetésével és az ügyfélközpontok kialakításával egy komplex, integrált értékesítési és ügyfél-kommunikációs, valamint utastájékoztatási platform kialakítása válik lehetővé, mely a szolgáltatási színvonal jelentős emelkedését eredményezi.

Galéria





Fejlesztéseink  Fejlesztéseink

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.